دوباره دوچرخه سواری

با درود بسیار فراوان خدمت تمامی دوستانی که یادی از من کردن و تمام دوستانی که یادی از من نکردن

اکنون که دارم این سخن رو می نویسم اولین سخن من در سال 1391 هستش.

پرسشی که در اینجا از خودم هم دارم اینه که چرا تاکنون که بشه آخرای سومین ماه سال سخنی نگفتم و ننوشتم؟

پاسخ این که: هیچگونه فعالیت قابل گفتن نداشتم. یعنی مثل بچه ای که تازه دوچرخه سواری یاد گرفته و به حرف بزرگتراش خوب گوش داده، تا سر کوچه رفتم و برگشتم!

تـــــــــــــــا اینکه؛

روز پنجشنبه 1391/03/18 بدجور هوس دوچرخه سواری کردم.

وسایلی هرچند مختصر تهیه کردم.

صبح روز جمعه 1391/03/19 ساعت 7:00 صبح شروع به حرکت به سمت یکی از شهرستان های اطراف تبریز به نام صوفیان کردم.

پس از گذشت ساعت ها! مسیری 50 کیلومتری رفته بودم که تو باند مخالف دو نفر سایکلتوریست دیدم که ...! دارن دست تکون میدن.

چون جاده دو بانده بود و گاردریل، محلی برای دور زدن نداشت، مجبور شدم حدود 500 متر دیگه رکاب بزنم تا به دوربرگردانی دست ساز برسم و با تمام نیرو رکاب بزنم تا به این دو سایکلتوریست برسم.

ولی وقتی که سایه شون رو از دور دیدم و احساس کردم که دارم بهشون میرسم با شگفتی دیدم که یکی از دوچرخه ها کنار جاده پارک شده و دیگری کنار گاردریل وسط جاده و سه نفر سرگرم گفتگو با دوچرخه ای در سمت دیگر گاردریل!

من هم دوچرخه گرانقدر رو کنار جاده پارک کردم و به سمت این سه نفر در وسط جاده رفتم.

سر و روی و دوچرخه ها خبر از این میداد که هر سه خارجی تشریف دارن.

یکی که تابلو چینی بود و از سمت تبریز می آمد و دیگران زن و شوهری سوئیسی بودند که از سمت مرند می آمدند.

کمی احوال پرسی کردم و خوش آمد گفتم و شروع به پرسش که از کجا اومدن و به کجا چنین شتابان؟ (گون از نسیم پرسید )

فرد چینی بنام Fengyan Du از چین اومده بود و میخواست به آفریقای جنوبی بره (شوربختانه نگاره ای ثبت نشد)

زن بنام Fabienne و مرد بنام Ruedi که زن و شوهر بودن و از سوئیس اومده بودن و می خواستن به مغولستان برن.

با فرد چینی خداحافظی کردیم ولی با زن و شوهر همرکاب شدم تا تبریز.

بردمشون به کمپ ایرانگردی و جهانگردی مستقر در  ائل گلی (شاه گلی) و براشون چادر اجاره کردم. البته می خواستن که چادر خودشون رو برپا بکنند ولی اختلاف قیمت ناچیزی بین بودن و نبودن بود که راضی به اجاره چادر شدن. 15 هزار تومن برای شبی، کرایه بها بود. ایشون 2 شب اقامت خواستن و 30 هزار تومن پرداخت کردن که البته نسبت به امکانات موجود در کمپ زیاد گرون نیست.

امکانات کمپ برای ایشون شامل: چادر+ دو عدد تختخواب+ یک میز کوچک و دو عدد صندلی+ حمام و دستشوئی اختصاصی کمپ و مهمتر از همه امنیت عالی.

پس از اینکه چادر اجاره شد و خیالشون ار بابت شب مانی راحت شد، دلشون ضعف رفت واسه نهار گرم. ساعت 16:30 بود!

بردمشون به غذاخوری که دور استخر ائل گلی هستش و سفارش جوجه کباب دادن. من هم پس از اینکه باهاشون واسه روز شنبه 1391/03/20 ساعت 16، قرار گذاشتم که بیام دنبالشون و بریم واسه گردش داخل شهر، برگشتم سمت خونه.

ساعت 16 روز شنبه همراه وحید، سر قرار بودیم ولی خبری از این مهمونا نبود. رفتم از پذیرش کمپ پرس و جو کردم و اونا بهم گفتن که از کمپ خارج نشدن.

ساعت شد 16:10 دقیقه و من که از قسمت پذیرش تازه خارج شده بودم، وحید خبردارم کرد و گفت: کمال ببین اونا هستن که دارن میان؟

من برگشتم و نگاه کردم و دیدم بله خودشونن. رفتم باهاشون چاق سلامتی کردم و واسه دیر کردنشون بهشون گفتم ساعت شما عقبه یا ساعت من جلو، که دیدم نه، ساعت هر دومون هیچ اختلافی نداره و اونا به خاطر دیر کردنشون پوزش خواستن

نوت بوکشون رو به امانت تحویل دفتر پذیرش دادن و به من گفتن که یه رستوران خوب برای نهار میخوان و اینکه نمی خوان زیاد از محوطه ائل گلی دور بشن واسه اینکه وسایلشون تو چادر مونده و ...!

منم گفتم که بیشتر از دو ساعت طول نمیکشه و زود برمیگردیم.

ازم خواستن که یه غذای سنتی ایرانی بهشون معرفی کنم. منم آبگوشت رو بهشون پیشنهاد دادم ولی چون از وقت نهار گذشته بود، پس نتونستن آبگوشت بخورن و در مقابلش چلوکباب خوردن با پیاز و سماق و البته بدون دوغ!

فقط نمیدونم کلمه "چای" رو کجا یاد گرفته بودن که همش چای می خواستن

من بهشون گفتم همراه غذا کدوم نوشیدنی رو می خوان که پاسخ شنیدم: چای و نه Tea

منم گفتم که چای بعد از غذا و بجاش کولا خواستن.

کوتاه سخن اینکه، غذاشون که تموم شد و چایی رو خوردن، به سمت کمپ حرکت کردیم.

دیگه فرصت نشد شهر رو نشونشون بدم و برگشتیم کمپ ائل گلی.

از سوپرمارکت هم بلغور! و خرما و شامپو گرفتن. نکته جالب اینجا بود که بیشتر خوراکی هایی که نشونشون میدادم با توجه به کالری انتخاب میکردن. ولی به نظرتون ما ایرانیها چطوری خوراکی مون رو انتخاب می کنیم؟

بله. برگشتیم کمپ و خداحافظی کردیم و آرزوی سفر خوش براشون کردم و Baybay!



Fabienne، من و Ruedi



من و دوچرخم






نظرات 16 + ارسال نظر
farez شنبه 27 خرداد 1391 ساعت 00:01

سلام
اول جدیدترین"سخنتون"گفته بودین که:هیچگونه فعالیت قابل گفتن نداشتم.
همین که به سایکل توریستا به ایم خوبی کمک کردین جبران هیچگونه فعالیت خاصتون شد دیگه خیالتون راحت!:)

درود دوست گرامی و ممنون از محبتتون

رامین پاک نژاد دوشنبه 5 تیر 1391 ساعت 09:33 http://www.ctir.blogfa.com

شاهدان گر دلبری زین سان کنند
زاهدان را رخنه در ایمان کنند

آقا کمال
سلام
دوست خوبم دیر به دیر می آیی اما با نوشتار شیرین دل از دوستان می ربایی ، عزیز دل ! با شکلک های زیبا و متناسب متن به متن حس زیبایی دادی .
امیدوارم به زودی روی جاده و پا دررکاب ببینمت

درود اقا رامین
روزگار بدجوره!
همین

حامد حسینی دوشنبه 5 تیر 1391 ساعت 12:00 http://rekabzan.blogfa.com

سلام خوبی
مرسی از مهمون نوازیت
دمت گرم داداشی

درود
خواهش میکنم عزیز
وظیفه بود

حسن چهارشنبه 14 تیر 1391 ساعت 16:57

سلام
گزارش جالبی بود
در ضمن باید ازتون تشکر کرد که هوای مهمونای خارجی رو داشتید. همین باعث تغییر دیدگاه اونا نسبت به ما میشه. در حالی که اکثر ما ایرانی ها و بخصوص آذری ها مهمون نوازند. یه سری از کشورها سالهاست دارن چهره ما رو برای مردم دنیا بد نشون میدن

موفق باشید
خداحافظ

درود
ممنون از لطفتون
یاشاسن

سلام به دوست عزیز ودوچرخه سوار شاد وسر بلند باشی
از مهمان نوازی شما هم بخاطر این دوچرخه سواران خارجی تشکر ممکنه شهریور به تبریز سفر کنم چون از ائنجا عازم سفر به ترکیه خواهم شدخوشحال میشم با شما دوست عزیز ملاقاتی داشته باشم

درود
متاسفم که دیدار میسر نشد
همیشه پا در رکاب باشید

ارژنگ یکشنبه 1 مرداد 1391 ساعت 19:15 http://jadeha.mihanblog.com/

رسول خدا(ص) روزه در گرما را جهاد می داند «الصوم فی الحر جهاد»

فرا رسیدن ماه مبارک رمضان بر شما و خانواده محترم مبارک... [گل]

محسن سه‌شنبه 17 مرداد 1391 ساعت 10:57 http://www.mohsenzarkar.blogfa.com

سلام وب قشنگی داری انشاالله که موفق باشی اگه خواستی یه سری هم به مابزن.

درود
ممنون

بهروز شنبه 21 مرداد 1391 ساعت 02:12

چرا دستو رو شونه خانومش نذاشتی؟! ترسیدی شوهرش غیرتی بشه بزندت؟! حتما موقع آشتاییو خداحافظی هم با خانومش دست ندادی هان؟! پسر جان یادت باشه خارجیها ناراحت نمیشن با خانومشون دست بدی یا دستتو رو شونشون بذاری بلکه خوشحال هم میشن! در ضمن برا دوچرخه سواری شلوار گشاد پات نکن!

درود
اولش به گفته خودتون ترسیدم
ولی موقع خداحافظی دست دادم بی هیچ ترسی
خودشون هم به این نکته اشاره اساسی کرده بودن که از وقتی وارد ایران شدن مردم با این حرکت ها مشکل دشتند و اونها هم تعجب کردن

sedi سه‌شنبه 7 شهریور 1391 ساعت 15:01

jaleb bud ^^

درود
ممنون

الفی شنبه 8 مهر 1391 ساعت 12:23

سلام

وبلاگ بسیار زیبا و مفیدی دارید

بنده قصد سفر با دوچرخه به خارج از کشور رو داشتم که با جستجو در گوگل به وبلاگ شما برخوردم

با آرزوی سلامتی و موفقیت برا شما.

درود
ممنون
امیدوارم بتونم کمکتون بکنم

حامد حسینی یکشنبه 21 آبان 1391 ساعت 15:12 http://rekabzan.blogfa.com

سلام اقا کمال

خیلی وقت بود ازت بی خبر بودم

سفر اخیرم به همدان با اتوبوس رفتم

اره خیلی عالی بود جاتون خالی

امیدوارم به زودی با هم همرکاب شیم

امیدوارم شما هم همیشه پا به رکاب و سلامت باشی

به امید دیدار

saber سه‌شنبه 3 بهمن 1391 ساعت 19:19

سلام دوست عزیز وقتتون بخیر من میخواستم از شما کمک و راهنمایی بگیرم . من عاشق سفر دور دنیا با دوچرخه هستم اما سوالات وابهامات زیادی ذارم ،اینکه چطور باید شروع کنم ،هزینه ها و.... ممنون میشم کمکم کنید

lمهدی یمانیسل جمعه 24 خرداد 1392 ساعت 16:06 http://cyctur.blogfa.com

سلام وبلاگ خوبی دارید لطفا سری به وبلاگم بزنید واون و لینک کنید

سید کریم موسوی چهارشنبه 16 مرداد 1392 ساعت 12:31 http://cycleturist.blogfa.com

سلام آقا کمال جعفری
نماز روزه هاتون قبول باشه
با موضوع تکریم از استاد منوچهر ستوده و استقبال از رکابزنان فاز دو در زادگاهم ، نکا ، به روز هستم
خوشحال میشم اگه سری به ما بزنین
یا حق مدد

سید کریم موسوی جمعه 18 مرداد 1392 ساعت 11:37 http://cycleturist.blogfa.com

سلام
مطالب وبلاگ شما بسیارمفید و کاربردی بود
شما با افتخار لینک شدین
یا حق

سید کریم موسوی جمعه 26 دی 1393 ساعت 13:34 http://cycleturist.blogfa.com

سلام قارداشیم آقا کمال
کیفون سازده انشالله ؟
من سیرین وبلاگه اوخیدیم ، شیرین و جوزل مطالب وارده ، مخصوصا او ایکی سوئیسلی بیسکلتچی لرینه
نیه ؟ اونلره سیزینکی ئوه دعوت ئتمی سیز ،
اون دان سورا ، هیچ بیر وقت اونلره ایتیرماخ یوخدور
اللهونون قدرتی دوغوزونون دفعه هم اوله بیلر
دوچرخه دن کربلایه مشرف ایله دیم
من ممنون اولسام ، سیز منیم حقیر وبلاگ گلیب
اللهیین تاپشیروخ
یا علی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد