وسایل لازم برای سفر با دوچرخه

با سلام خدمت دوستان خوبم

امیدورام که سیزده تون به خوبی و خوشی به در شده باشه!

بنابه درخواست های مکرر دوستان دوچرخه سوار وسایل و لوازم لازم برای سفر با دوچرخه رو ترجمه کردم که شامل لوازم مربوط به سفر، لوازم شخصی، لوازم کمپینگ و لوازم تعمیر هستش که امیدوارم مورد قبولتون واقع بشه.

با امید به روزی که دوچرخه به عنوان تنها وسیله بدون آلایندگی در ایران فراگیر بشه.

 

وسایل لازم برای سفر با دوچرخه برای یک نفر

1 خورجین دوطرفی پشت

1 خورجین دو طرفی جلو

1 کیف قابل حمل روی فرمان

1 کیف قابل حمل روی ترک بند

1 کرونومتر

1 صندلی فنردار قدیمی دوچرخه های 28!

 

لوازم شخصی

2 شورت دوچرخه سواری برای هر نفر

2 پیراهن دوچرخه سواری از جنس Coolmax برای هر نفر

3 جوراب دوچرخه سواری برای هر نفر

1 جفت کفش دوچرخه سواری

1 کلاه دوچرخه سواری

1 پوشش Gore-tex برای کلاه ایمنی

1 شلوار کشی ساق بلند

1 پیراهن ضد آب

1 بادگیر

1 جفت دستکش دوچرخه سواری

1 عینک دوچرخه سواری

1 شلوار دو کاره

1 تی شرت آستین کوتاه

3 دستمال دستی

زیرپوش

لباس شنا

لوازم نظافت (خمیردندان، مسواک، شامپو، خوشبوکننده، ریش تراش، صابون و ...)

1 حوله سبک متوسط

1 سوشرت

1 کاپشن سبک وزن

ساعت

 

لوازم تعمیر و نگهداری دوچرخه

تیوب یدکی

لوازم پنچرگیری

جعبه لوازم شامل: ( آچار پره، آچار جدا کردن تایر از طوقه، آچار زنجیر، آچار پیچ گوشتی، آچار آلن شماره های: 2-3-4-5، آچار پیچ شماره های: 8-9-10)

آچار پیچ گوشتی چند سر (همه کاره)

تلمبه فشار قوی

یک بطری پلاستیکی کوچک روغن عمومی

1 تایر یدکی نرم تا شده

2 سیم دنده و ترمز یدکی

پره چرخ یدکی

 

دیگر وسایل قابل حمل

2 قمقمه آب

نقشه و کیسه ضد آب آن

دوربین عکاسی و فیلم

دوربین دوچشمی کوچک

جعبه لوازم خیاطی کوچک

دفتر یادداشت و خودکار

کارت شناسایی، پاسپورت( برای سفر خارج از کشور)، دفترچه درمانی، کارت بانکی

کیسه های ضد آب

گوش گیر (برای خواب در اماکن پرسروصدا)

2 قفل و کابل دوچرخه

1 جعبه کمکهای اولیه

کرم ضد آفتاب

حشره کش

رادیو جیبی مینیاتوری

مقداری پودر لباس شویی

کاور ضد آب بزرگ دوچرخه

موبایل و GPS

 

لوازم کمپینگ

چادر

کیسه خواب

تویه کتانی کیسه خواب

زیرانداز گرمکن

بالش سبک وزن

اجاق خوراک پزی به همراه کپسول

لوازم پخت و پز شامل: 2 کتری و یک تابه

کفگیر، ملاقه تاشو

بشقاب، قاشق و چنگال پلاستیکی

مایع ظرف شویی و اسفنج

گالن آب 5 لیتری

چراغ قوه

چاقوی همه کاره (12 کاره)

کبریت و فندک گازی

 

 

 

 

نظرات 18 + ارسال نظر
حامد یکشنبه 14 فروردین 1390 ساعت 05:13 http://www.ghasedak88.blogfa.com

سلام
سال نو مبارک
با اینهمه وسایل یک وانت بار کم داری

سلام
سال نو شما هم مبارک
نه اتفاقا!
کاملا به جا و لازم هستن!

سلام آقای جعفری

خیلی لطف کردین و کامنت گذاشتین . مطمئن باشین اگه سعادت نصیبمون شد حتما" مزاحمتون میشیم

سفرنامه جدید را هم بزودی میذاریم منتظر حضور شما هستیم

امیدوارم در همه حال موفق و پیروز باشین

خاک تبریز است و جان قربان جانان میکند***سرمه چشم از غبار کفش مهمان میکند
قدمتون بر روی چشم

ارژنگ دوشنبه 22 فروردین 1390 ساعت 18:42 http://www.daftare-mashgh.mihanblog.com

سلام آقا کمال عزیز
من قبلا هم تو وبت کامنت گذاشتم، چند تا سوال از شما دارم:



اول اینکه، کجا باید فرم پرکنم یا عضو بشم؟

اگه می تونی یه دوچرخه معرفی کن که رنج قیمتیش ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومن باشه و منو از تهران تا مشهد برسونه.

و در آخر، لطفا شماره تماست رو تو بخش نظرات وبلاگم بذاری تا باهات تلفنی صحبت کنم؟

منتظرت جوابت هستم.

درود
خیلی ممنون نظر لطفتونه
اگه منظورتون فرم سایکلتوریست هستش با مراجعه به فدراسیون دوچرخه سواری بخش سایکلتوریست می تونید به صورت حضوری فرم رو پر بکنید. اونجا بعد از عضویت نسبت به مسافتی که می خواید طی کنید یک یا دو برگه ثبت ساعت تحویلتون میشه که شما هم باید تو پلیس راه های مسیر اقدام به ثبت ساعت بکنید.
تنها دوچرخه به درد بخور که تو این رنج قیمت که به درد بخور هم باشه و شما رو تو مسیر زیاد اذیت نکنه دماوند وطنی هستش البته سنگینی دوچرخه هم حسابه.
یا حتی می تونید دوچرخه های دست دو تمیز پیدا کنید فقط توصیه ای که دارم اگه قصدش رو دارید با کمک یک آشنا که واردتر هست اقدام به این کار بکنید به صحبتهای فروشنده ها اصلا اعتماد نکنید.
باز اگه دوچرخه ای پیدا کردید که ازش مطمئن نیستید من در خدمتم تا راهنماییتون بکنم.

حسین یکشنبه 11 اردیبهشت 1390 ساعت 10:48

سلام
واقعا لذت بردم از دیدن وبلاگتون و از این همه سرزندگی
منهم عاشق دوچرخه سواری و گردش تو طبیعت هستم
البته نه به اندازه شما
امیدوارم همیشه تو زندگیتون خوش باشین و تندرست
درضمن لطفا از سفرهایی که میرین عکس بیشتر بزارین
ممنونم
خدانگهدار

درود دوست مهربان
نظر لطفتون هست
امیدوارم شما هم در تمامی مراحل زندگی پیروز و سربلند باشید

همایون شنبه 17 اردیبهشت 1390 ساعت 21:45

درورد بر شما
این دوستمون راست گفته که یه وانت بار کم دارین قربان .

درود
وانت بار که چه عرض کنم
ولی اینها همه وسایلی هستند که باید همراه داشته باشیم
البته تو سفرهای کوتاه مدت دو سه روزه این همه لازم نیست ولی تو سفرهای آنچنانی لازم که هست هیچ کمم هست

ارژنگ چهارشنبه 11 خرداد 1390 ساعت 14:25 http://www.daftare-mashgh.mihanblog.com/

2 باره سلام، خسته نباشی آقا. ماه قبل با یکی از دوستان از کرج به سمت سد طالقان رکاب زدیم و کلی حال کردیم، چون اولین سفر جاده ای من بود.

راستی یه دوچرخه ژیتان گرفتم با قطعات شیمانو (altus)
350 هزار تومن

درود
نوش جان!
350؟ نو یا کار کرده؟
چه مدلی؟

حسن انصاریان یکشنبه 15 خرداد 1390 ساعت 15:54

سلام دوست عزیز. اولین باره که وبلاگتون رو می بینم. خیلی وبلاگ خوبی دارید. من ساکن قزوین هستم و اگر فرصتی پیدا کنم با دوچرخه پژو ام به الموت میرم. توصیه می کنم اگه روزی گذرتون به این طرف ها افتاد سری به الموت بزنید. البته جاده ای پرپیچ و خم و پر از سربالایی و سر پایینی داره. و البته از مناظر بکر و آب و هوای خیلی خوبی داره. و روستاهایی در منطقه الموت وجود داره که هنوز ماشین به خودشون ندیدن وخیلی بکر هستند و فقط کوهنوردان و دوچرخه سواران کوهستان می توانند خودشون رو به این روستاها برسونن که البته اگر جاده قزوین- الموت- تنکابن راه اندازی بشه این روستا ها خیلی شلوغ میشن.
من دیدم که شما خیلی خوب پاسخگوی سوال های دوستان هستید و سوال دوستانتون رو بی جواب نمی گذارید. گفتم چند تا سوال از شما بپرسم.
من در سفر هام با یه مشکلی که روبرو هستم حمل باره. وسایلی که دارم:چادر - گاز کوهنوردی - فلاسک - کیسه خواب و... است. تقریبا ۶۰ درصد وسایلی که شما ذکر کردید رو دارم. می خواستم ببینم چه نوع ترک بندی و کیف هایی رو باید تهیه کنم؟ و آیا این وسایل امکان رکاب زدن در جاده های سربالایی و کوهستانی رو می دن؟یا نه؟(دوچرخه من کراس کانتری و بدون کمک دوشاخ است)
شما اطلاع دارید از کجای تهران می تونم این کیف ها و ترک بند را تهیه کنم؟
خیلی متشکرم که وقت میزارید و مطالب من رو می خوانید و خیلی معذرت میخوام که نوشته ام طولانی شد.

با درود فراوان خدمت شما دوست عزیز
راستش رو بخواید من خودم از بازار تهران خبر ندارم
شما می تونید با مراجعه به فرومهای tuningtalk قسمت موتور و دوچرخه از دوستان ساکن تهران کمک بگیرید
ترک بند و کیف های مخصوص با مارک Giant فعلا در بازار موجود هست که می تونید با قیمتهایی در حدود 40 هزار و 35 هزار برای هر کدوم تهیه بفرمائید.
امکان دوچرخه سواری با این وسایل ممکن هست چون مخصوص اینکار هستند ولی برای سربالایی و کوهستان به علت وزن زیادی که ایجاد می کنند باید دوچرخه رو به صورت دستی همراهی کنید طبق مثل معروف: گهی پشت به زین و گهی زین به پشت
در ضمن هیچ کاری نیست که شدنی نباشه
همیشه پا در رکاب باشید

مهدی سه‌شنبه 7 تیر 1390 ساعت 17:59

سلام هم شهری .بهترین و مناسب ترین دوچرخه برای سفر های بین شهری(سایکل توریست)کدام مارک است و سایز آن ۲۶یا ۲۸را ذکر کنید.(کم تر از یک میلیون تومان) در ضمن برای غضویت به فدارسیون و گرفتن برگه ساعت مجبوریم بریم تهران امکانش هست از طریق هیئت دوچرخه سواری اقدام کنیم.

درود همشهری
خوشبختانه دوچرخه های زیادی برای سایکل تورینگ به بازار عرضه شده از جمله:giant- gitane- merida- viva شما می تونید بنابه علاقه و بودجه یکی از این نمونه ها رو انتخاب کنید.
بله برای عضویت در فدراسیون و دریافت برگه باید به تهران مراجعه بشه.
شاد و سربلند و همیشه پا در رکاب باشید

حامد شنبه 5 شهریور 1390 ساعت 12:15

هم شهری کیفون؟من سنی چوخ سویرم بیلمیرم نیه!!!؟آقا با دماوند میشه مسافت های خیلی طولانی را طی کرد؟مثلا 100کیلومتر در روز.ضمنا شما هر روز چند کیلومتر رکاب می زدید؟هر چند کیلومتر استراحت می کردید؟آخر کلام دماند را چگونه ارزیابی میکنی؟به نظر من از نظر قطعات واقعا خوبه

درود
ممنون
بله چرا نمیشه رفت مهم ذات عمل هست. ولی تو مسیرهای طولانی وزن بسیار اهمیت پیدا می کنه. دوچرخه دماوند به تنهایی 17-18 کیلو وزن داره که با بار حدود 50 - 60 کیلویی میشه که این خودش مسئله بزرگیه.
اگر امکانش رو دارید دوچرخه ای با وزن اولیه کمتر انتخاب کنید که حداقل500-600 تومن باید در نظر بگیرید.
امیدوارم که موفق باشید.

همسفر پنج‌شنبه 4 اسفند 1390 ساعت 04:56 http://hamsafarshavim.blogfa.com

سلام
ممکنه بهم بگین ساعت وبلاگتون رو از کجا میتونم تهیه کنم؟ برای وبلاگم میخام - اگه جوابتون رو برام ایمیل کنین ممنون میشم

شیرین چهارشنبه 4 اردیبهشت 1392 ساعت 13:38 http://letitrainonme.blogfa.com

سلام. واسه چی سایت فدراسیون سایکلتوریست باز نمیشه؟؟؟؟ لطفا کمک کنید!!!

درود
من دیگه با اونا (فدراسیون) کاری ندارم چون خیری ازشون ندیدم
شما هم زیاد پیگیر نشید
همیشه پا در رکاب باشید

پوویا سه‌شنبه 16 خرداد 1396 ساعت 13:54

سلام خسته نباشین اگ از فدراسیون نامه نگیریم مشگلی پیش میاد واسه عبور مرور از پلیس راه یا ن لطفا جواب منو ب ایمیل بفرستین

امیر یکشنبه 29 مرداد 1396 ساعت 15:34

سلام وبلاگتون خیلی خوبه فقط یه چیزی من 15 سال سنمه و با دوچرخه تا مسافت های 100 کیلومتری سفر میکنم و دوچرخم ترک بند نداره میشه بهم بگین که چجوری بدون ترک بند مسافرت کنم!!!!!

اردکانی سه‌شنبه 18 مهر 1396 ساعت 14:48

سلام و عرض ادب
یاد و نام محسن بعد از سالها هنوز در ذهنمان باقیست .
یاد و نامش همیشه سبز .

طیبه شنبه 23 دی 1396 ساعت 12:27

سلام بابت مطالب مفیدتون ممنونم. همیشه سلامت باشید

حسین پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1397 ساعت 18:32

هیچ وقت برای سواری دیر نیست
من همسفر می‌خوام
۰۹۱۴۸۲۴۱۸۵۲

امیرحسین شنبه 5 خرداد 1397 ساعت 16:54

سلام دمتون گرم با این فدراسیون

علی چهارشنبه 3 مهر 1398 ساعت 09:36

دوچرخه های جاینتو معرفی نکنید چون واقعا بی کیفیت و اصلا رکاب خور نداره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد