سفر به مشهد ۲

سلام دوستان

تعدادی مسائل تکمیلی پیدا کردم که تو پستهای بعدی براتون می نویسم.

ادامه سفر:

تا حد امکان وسایل سفر رو آماده کردیم. ولی مطلبی شنیده بودیم که ما رو به فکر انداخت.

{اگه قصد خروج از کشور دارید باید ۱۷۰۰ کیلومتر داخل کشور رکاب زده باشید}

نکته جالبی بود و پیگیر شدیم تا ببینیم چیکار باید بکنیم که بهمون گفتن با فدراسیون دوچرخه سواری هماهنگ کنید. خلاصه شماره فدراسیون رو پیدا کردم و زنگ زدم. بهم گفتن باید مدارک لازم رو بیاری فدراسیون تا بهت مجوز بدیم. یکی از دوستان صمیمیم بنام جواد رحیمی داشت میرفت تهران که منم فرصت رو غنیمت شمردم و مدارک رو دادم بهش که ببره فدراسیون. یه هفته بعد که برگشت دیدم دو تا کارت کمیته سایکل توریست به همراه دو صفحه A4 بهش دادن و توضیح داد که این دو تا صفحه واسه اینکه هرجا رسیدین پلیس راه ببرین و ثبت ساعت بکنین.

خلاصه؛ دیگه آماده سفر بودیم. مسیرمون از آستارا شروع می شد. علت اینکه از آستارا شروع کردیم این بود که چون آقا وحید کارمند تشریف داشتن و به علت محدودیت در مرخصی و اینکه مسیر تبریز تا آستارا یکمی سخت تشریف دارن می خواستیم که سفرمون زیاد طول نکشه. طبق برنامه ریزیمون واسه رسیدن به مشهد حدود 15 روز زمان محاسبه کرده بودیم.

تصمیم اصلی برای حرکت اوایل مرداد تا 10 مرداد بود که بعلت بعضی مشکلات به تعویق افتاد تا اینکه بالاخره تصمیم قطعی این شد که در تاریخ 15 یا 1386/5/16 حرکت کنیم.

تاریخ 86/5/15 پدرم دوتا بلیط تبریز-آستارا سفارش داده بود و قرار شد ما 86/5/16 صبح ساعت 6/30 صبح از ترمینال تبریز حرکت کنیم. البته قبلا هماهنگ شده بود که ما دوتا دوچرخه و وسایل داریم.

شب تا صبح خوابم نبرد که فکر کنم به خاطر ترشح آدرنالین بود که سفر کرده ها به خوبی با این مطلب آشنایی دارن!

صبح با بدرقه مادر و آب پاشیدن پشت سرم قدم تو راه گذاشتم. البته اینم بگم که شب حدود 1 تا 2 ساعت ور رفتم تا خورجینم رو سوار دوچرخه بکنم و وسایل رو توش جا بدم. ساعت 3 خوابیدم و 5 بیدار شدم. قرار بود ساعت 5 دم در وحید اینا باشم که من تازه 5:15 به راه افتادم دوچرخه با دست بردم چون خیلی سنگین شده بود دوتا ترکبند بسته بودم یکی عقب و یکی جلو.

5:30 رسیدم دیدم پدر وحید کوچه است بهم گفت وحید تازه از خواب بیدار شده الان میاد.

وحید اومد و دیدم دوچرخه اشو با پلاستیک حبابدار(از اونایی که ترکوندنشون حال میده) باندپیچی کرده، پس دوچرخه من چی؟

تنه دوچرخه منم  پوشوندیم که موقع حمل، تنه آسیب نبینه.

با پدر و مادر وحید هم خداحافظی کردیم و یه بارم اونا پشت سرمون آب پاشیدن و راه افتادیم. از اتوبان شهید کسایی رفتیم تا ترمینال. 5:40 رسیدیم رفتیم به سکویی که گفته بودن اتوبوس آستارا میاد اونجا، ولی خالی بود. دو احتمال دادیم یا اتوبوس رفته یا نیومده!

وحید رفت تا بلیط ها رو بگیره و خبر بگیره که بعد 15 دقیقه برگشت و گفت که راننده اتوبوس 8000 تومان پول میگیره تازه اگه جا باشه. در ضمن اتوبوس جایگاه روبرو وایستاده، رفتیم جلو و با راننده صحبت کردیم و کمک راننده گفت تو جعبه جا نمیشن باید بذاریم رو سقف؛ ما هم چاره ای نداشتیم پس قبول کردیم. بالاخره اتوبوس ساعت 6:45 حرکت کرد.

بقیه اش واسه بعد!!!!!!!!!!!!

محتویات کیف کمک های اولیه

1. راهنمای استفاده از کیت 2. لیست لوازم کمکهای اولیه 3. لیست لوازم بقاء 4.کیف لوازم

لوازم کمکهای اولیه:

1- چسب زخم بندی 5عدد 2- چسب رولی کوچک پارچه ای 1عدد  3- باند کشی 5 سانت 1عدد  4- گاز استریل 4 عدد  5- پماد سوختگی 1 عدد  6- پماد بتادین یا تترا سیکلین 1عدد  7- آ بسلانگ 2عدد  8- پنس 1عدد  9- قیچی 1عدد 10- پد الکله آنتی سپتیک 1بسته  11- قرص استامینوفن ساده 6عدد 12- قرص متوکلوپرامید 6عدد 13- قرص رانیتدین 6عدد 14- پرل نیتروگلیسیرین 6عدد 15- باند ساده 10سانت 1عدد  16- قرص آنتی اسید 6عدد 17- قرص استازولامید 6عدد 18- قرص دیفنوکسیلات 6عدد 19- مشمع ضد درد 1عدد 20- پودر O.R.S 2عدد

لوازم بقا :

1-سوت 1عدد 2-چراق قوه+باتری کوچک 1عدد+4عدد 3-کبریت 1 بسته  4-دستمال کاغذی 1بسته  5-پلاستیک ضد آب بزرگ 2عدد  6-نخ وسوزن 1عدد  7-دستکش معاینه لاتکس یکبار مصرف 1 جفت  8-قرص کلر 4عدد  9-فندک 1عدد 10-سنجاق قفلی 3عدد 11-نی 2عدد 12-پد ضد سرما زدگی انگشتان 1بسته 13-کیسه خواب اورژانس 1عدد 14-قطب نما 1عدد 15-چاقوی چند منظوره 1عدد  16-مداد و یادداشت 1عدد 17- قرص الکل جامد 4عدد 18- مواد غذایی فشرده شده 4عدد

راهنمای مصرف کمک های اولیه:

1- با استفاده از دو دستکش معاینه شرایط تمیز بودن محیط زخم بندی را رعایت فرمایید.

2- از چسب رولی پارچه ای در موارد زخم بندی هاآتل بندی ها و هم چنین در ترمیم چادر و کیسه خواب وغیره می توا نید استفاده نمایید.

3- پس از مصرف پمادها درب آنها را محکم ببندید تا از نشت و آلوده کردن سایر لوازم پیشگیری شود.

4- از آبسلانگ جهت اتل بندی انگشتان صدمه دیده می توان استفاده کرد.

راهنمای مصرف داروها:

موارد مصرف قرصها به شرح زیر است:

1-قرص استامینوفن هر 6 ساعت برای (سر درد- التهاب- سرما خوردگی - کوفتگی)

2-قرص متو کلو پرامید هر 6 ساعت برای (سرگیجه- تهوع- استفراغ)

3-قرص رانیتیدین قبل از غذا برای (سوزش سر دل-تهوع-درد سر دل-زخم معده)

4-قرص آنتی اسید بعد از غذا 1-2 عدد برای (ترش کردن- سوزش سر دل)

5-قرص دیفنوکسیلات هر 6 ساعت 1عدد برای (دل درد- اسهال- دل پیچه)

6-قرص استازولامید هر 6 ساعت 1 عدد برای (ارتفاع زدگی- بی خوابی در ارتقاع - سردرد در ارتفاع)

7- پرل TNG هر 5 دقیقه زیر زبانی حد اکثر تا 3 عدد برای (درد سینه یا سا بقه مشکل قلبی-درد قفسه سینه با حالت تهوع و تنگی نفس و عرق سرد)

تذکرات:

1- با توجه به تاریخ انقضای داروها، باید هر 6 ماه با کنترل داروها، داروهای تاریخ گذشته از دور مصرف خارج و داروهایی با تاریخ اعتبار جدید جایگزین شوند.
2- بهتر است کیف امداد در دمایی بین 2 تا 30 درجه سانتیگراد نگهداری شود.

3- هنگامی که چراغ قوه را استفاده نمی کنید، بهتر است باطری های آن را خارج کرده و پیش از هر برنامه باطری نو در آن جایگزین کنید.

4- در صورت مصرف هر کدام از لوازم کیف امداد و نجات، باید در نزدیک ترین زمان و پیش از شروع برنامه ی بعدی آن وسیله را جایگزین کرد.

5- پیش از شروع هر برنامه همه ی لوازم کیف امداد و نجات را با فهرستی که از پیش تهیه کرده اید، کنترل کنید تا موردی جا نماند.

6- داشتن نقشه در جهت یابی و پیدا کردن مسیر صحیح در برنامه های کوه نوردی در درجه نخست قراردارد.

منبع(پایگاه اطلاع رسانی پزشکی کوهستان ایران)